VAG Onderhoud & APK

VAG Onderhoud is behoud van uw  auto

Aan uw voertuig is regelmatig onderhoud nodig om het voertuig in topconditie te behouden want er is immers niets erger dan pech onderweg daarnaast is "onderhouden " overhouden en dus uiteindelijk besparen.

RD-Techniek biedt vakbekwaam onderhoud volgens bijpassende fabriek schema's V.O.I. - of normaal volgens vaste kilometer intervallen. Wij geven u een passend advies afhankelijk van uw gebruik en rijgedrag qua km’s per jaar.

 

Welk onderhoud is voor mijn auto de beste vorm ?

Weinig aantal kilometers

Als u weinig kilometers rijdt, dus jaarlijks minder dan 15.000, maar wel behoefte heeft aan jaarlijkse zekerheid, kan de jaarlijkse beurt een oplossing zijn. Uw auto wordt 1x per jaar op alle essentiële onderdelen van de auto gecontroleerd, rekening houdend met uw lage kilometrage. De jaar beurt is dan tevens voordelig te combineren met de A.P.K. keuring .

Onderhoud voor vaste intervallen (Normale 5w40 olie)

Bij vaste onderhoudsintervallen ligt het onderhoudsmoment vast op 15.000 kilometer of één jaar. Afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt. Rijdt u meer dan 15.000 kilometer per jaar dan wisselt u een kleine beurt af met een grote beurt.

Onderhoud volgens flexibele intervallen (VOI Longlife olie)

Bij  VOI onderhoud krijgt u voertuig om de maximaal 30.000 km een interval service (Longlife olie) met daaraan gekoppeld op elke interval stand een aantal filter delen  welke om de 30 ,60 , 90.000 km volgens fabrieksvoorschriften  dienen te worden vervangen.

Uw Volkswagen, Audi, Seat of Skoda onderhouden door RD-Techniek betekent:

  • Scherpe pakket prijzen (bijvoorbeeld : een distributieriem is altijd  incl. montage waterpomp en geribde riem);
  • Castrol motor olie en VAG originele olie voor de aandrijving  met de juiste fabrieksspecificatie voor uw auto;
  • Vooraf een prijsopgave volgens afspraak en bij bijzonderheden altijd overleg alvorens te herstellen;
  • Alles onder 1 dak van A-Z van totaal onderhoud , APK , schade herstel (spotrepair), ruit vervanging , revisie , soft- en hardware matige aanpassingen;
  • Wij maken gebruik van van originele testapparatuur om een goede diagnose te kunnen stellen (interactief storing zoeken).  Tevens in het bezit van Vag-can pro, VCDS en een Snap-on met scope;
  • Naast originele testapparatuur  zijn we in bezit van in het bezit van veel originele benodigde speciale gereedschappen om reparatie's goed en volgens de fabrieksnorm te kunnen uitvoeren;
  • Gebruik van 100% originele VAG onderdelen en filters;
  • Advies m.b.t eventuele aankomende kosten en de huidige staat van het voertuig;
  • Werken volgens fabrieksintervallen m.b.t filters, distributie riem, remvloeistof, DSG onderhoud, airco onderhoud etc.;
  • Wij streven naar 100% zorgeloos rijplezier tussen de intervallen. Verassingen of problematiek wat voorkomen had kunnen wordt door ons tijdig bekeken door vakkundige inspecties en onderhoud.

VAG Reparaties & Modificaties

Bij RD-Techniek bent u aan het juiste adres voor VAG Reparaties & Modificaties.

Preventieve visuele controle voorkomt vaak duurdere vervolgschade reparaties. Deze preventieve controles gaan veel verder dan een reguliere beurt.

Bij RD-Techniek wordt de hele auto grondig geïnspecteerd en het motormanagement krijgt hierbij tevens een grondige analyse.

Mede gezien het zeer gunstige uurtarief van RD-Techniek en de ruime kennis en ervaring op het gebied van alle typen V.A.G. voertuigen en de beschikbare up to date uitlees- en diagnoseapparatuur zal de diagnose/reparatie-tijd drastisch korter zijn.

Gebruikte uitlees en testapparatuur :

  • Originele VW/Audi uitlees apparatuur;
  • Vag-Can Pro (mogelijkheden voor aan en afmelden extra voertuig opties);
  • VCDS (Vag-com);
  • Snap-On (met scope).

Er wordt vooraf al doelgericht gekeken naar uw klachtomschrijving (trouble-shooting) waardoor dit achteraf  al een behoorlijke kostenbesparing met zich meebrengt.

Optimalisatie van uw voertuig behoort tot onze specialisatie. Indien u bijvoorbeeld een klacht heeft m.b.t het rijgedrag en/of comfort dan zal RD-Techniek samen met u als klant vooraf naar een passende, vooral betaalbare en vastgestelde geoffreerde oplossing zoeken en komen.

Dit heeft als einddoel, dat we samen achteraf niet voor verassingen komen te staan en u uiteindelijk tevreden bent over het gewenste resultaat. Hierdoor gaat u als klant tevreden met u V.A.G. voertuig weer de weg op en is uw tevredenheid weer onze reclame!

Naast de normale onderhoud en reparatie werkzaamheden kunt u bij RD-Techniek terecht voor oa:

  • Ombouw 2-massa vliegwiel naar enkelvoudig + koppeling sets 1.9 tdi motoren;
  • Krukas keerring met bdp sensor ringen vervangen vliegwiel-zijde met benodigd speciaal gereedschap;
  • Cruisecontrol inbouw en activatie (alleen originele versie's);
  • Tandriem (distributieriem) vervangen inclusief waterpomp en multi v-riem;
  • Distributieketting  vervangen (bijvoorbeeld 1.2 & 1.4 tsi motoren);
  • DSG-bak onderhoud en de levering nieuwe DSG versnellingsbakken;
  • Revisie van handgeschakelde versnellingsbakken;
  • Verzwaarde koppelingen en drukgroep levering en inbouw;
  • Immobilizer aanpassen na bijvoorbeeld inbouw jonge motor in oldtimer chassis;
  • Aanpassen versnellingsbakken voor autosport en weggebruik;
  • Ombouw balansas module naar conventionele oliepomp 2.0 tdi PD motoren;
  • Vervangen van asrubbers en de montage versterkte rubbers in voorwielophanging;
  • Airco service en reparatie’s;
  • Airco spoelen bij compressor schade (bij vervanging compressor noodzakelijk);
  • Ruitenservice en reparaties;
  • Trouble shooting in motor mechanisch en softwarematig en aandrijving.
  • Aankoop controle’s (bijvoorbeeld als u een wilt voertuig kopen dan geven wij een onafhankelijk beeld van de technische staat);
  • Inbouw en ombouw  en/of levering van revisie en nieuwe fabrieks motoren;
  • Chiptuning en aanpassen van de hardware;
  • Turbo's inclusief de montage;
  • Aanpassingen via OBD m.b.t coming home en leaving home, mistlichten , stuurwielbediening etc.;
  • Forté onderhoudsproducten;
  • Motorschade reparaties;
  • Levering originele (motor) onderdelen, distributiekettingen incl. nokkenasversteller etc.;
  • Levering koppelingsdelen en vliegwielen;
  • Levering en montage en het inleren van trekhaken.

De VAG Airco Service van RD-Techniek houdt uw auto koel

De airconditioning in de auto is bijna niet meer weg te denken. Jaarlijks groeit het aantal auto’s met airco nog steeds. Intussen is 72% van de personenwagens en een toenemend deel van de bedrijfswagens met airconditioning uitgerust. Met onze Airco Service houdt u uw airco in topconditie!

Onderhoud voorkomt defecten

Een airconditionning wordt tegenwoordig niet meer beschouwd als luxe. We rekenen erop. Dit betekent echter niet dat het gebruik van de airco altijd gegarandeerd is. Sterker nog, zonder onderhoud van uw airconditionning zult u binnen de kortste keren geconfronteerd worden met een defect systeem. En dat gebeurt vaak als het u niet uitkomt!

Een airco is niet onderhoudsvrij. Per jaar verliest een airco gemiddeld tot 10% koudemiddel. Dit middel zorgt, naast koeling, voor smering van de airco.

Door gebrek aan voldoende smering van het systeem tijdens maximale prestatie in warme maanden, kan ernstige schade aan het systeem ontstaan.

RD-Techniek onderhoudt graag uw airco.  Op die manier garanderen wij dat uw aircosysteem u koel door de warme zomermaanden helpt.

De airco-onderhoudsbeurt bestaat uit:

  • Legen systeem;
  • Vacümeren;
  • Lektest;
  • Druktest;
  • Diagnose stellen;
  • Hervullen met koudemiddel;
  • Eventueel geurbehandeling (tegen meerprijs).

RD-Techniek doet naast het onderhoud ook het oplossen van storingen in het airco systeem. Desgewenst kan in overleg het systeem worden voorzien van nieuwe onderdelen indien dit van toepassing is.

NB: bij compressorschade dient men het systeem te spoelen om gevolgschade te voorkomen aan de nieuwe onderdelen.

Waarom Airco spoelen?

Wanneer een compressor van een airco-installatie defect gaat, dan kunnen er, afhankelijk van het soort defecten, heel wat metaaldeeltjes in circulatie in het aircosysteem komen. Hierdoor wordt het hele systeem vervuild en kan er niet zomaar een andere compressor geplaatst worden, want dan zal deze onmiddellijk opnieuw schade oplopen door de rondzwevende metaaldeeltjes. Vandaar dat men het aircosysteem eerst grondig moet spoelen of 'flushen'.

Gevolgen van niet-spoelen

Door verontreinigde olie en metaaldelen kunnen expansieventielen en orifice tubes verstopt raken. Vervuilde olie en slijtdelen kleven tegen de binnenzijde van leidingen en kanalen van aircocomponenten. Dit soort van verontreinigingen zullen tijdens een normale servicebeurt niet verwijderd worden en kunnen een grote invloed hebben op de werking van het aircosysteem. Vervuilde olie en slijtdelen kunnen ook aan de compressordelen kleven waardoor op langere termijn compressorschade kan ontstaan.

Grondige reiniging

Onder spoelen wordt verstaan het verwijderen en inwendig reinigen van een aircosysteem. Dit betekent, verwijderenvan alle oliën, metaal en niet- metaaldelen, en alle andere schadelijke stoffen. Het is immers niet mogelijk om met eenstandaardservicebeurt dit soort van verontreinigingen te verwijderen uit het systeem. Onderdelen zoals compressor en expansieventielen zijn zeer gevoelig voor dit soort van verontreinigingen. Bovendien heeft men soms geen enkelidee meer over de nog aanwezige hoeveelheid olie in het circuit.